Chwilówki: jak rozpoznać dobrego pożyczkodawcę?

W tym parametrze występują różnego rodzaju czynniki matematyczne. Ale w prostych słowach oznacza to, co następuje: załóżmy, że konsument zaciąga pożyczkę i nie spłaca pożyczki przez jeden rok kalendarzowy. Ten parametr jest procentem odsetek zapłaconych za rok, w tym wszystkich wydatków. Załóżmy na przykład, że wzięliśmy pożyczkę w wysokości 100 zł od instytucji udzielającej pożyczki z 20% RRSO. Po roku będziemy mieć dług w wysokości 120 zł, w tym wszystkie powiązane koszty. Nie ma znaczenia, czy nazwiesz je „Opłatami za alokację kredytu” czy inaczej - wszystko jest w tym zawarte - sprawdź pomocne wskazówki na bankowe-nowinki.com.pl.

W większości krajów europejskich, obowiązkiem instytucji bankowości prywatnej udzielających pożyczek jest opublikowanie „reprezentatywnego RRSO”. Będzie to średnia RRSO (ponieważ nie wiadomo, czy osoba czytająca publikację jest klientem o dobrej, czy złej historii kredytowej).

Dla przykłady - aby porównać ceny benzyny na stacjach benzynowych, warunki i pomiary sprzedaży muszą być jednolite. Jeśli chodzi o pożyczki, APR jest parametrem akceptowanym - oznacza „roczną stopę procentową”.

Jest tak naprawdę kilka sposobów, które pomagają zdecydować, czy rozważany bezpośredni pożyczkodawca jest dobry, czyli taki z którym powinieneś robić interesy. Jak w dzisiejszym cyfrowym świecie można dowiedzieć się, kto jest po drugiej stronie ekranu? Okazuje się, że nawet w cyfrowym świecie dobre firmy mają „wizytówkę”, na którą warto zwrócić uwagę. Wszystko, co musisz zrobić, to ją sprawdzić.

Oto punkty, na które powinieneś zwrócić uwagę:

  • Strona wygląda profesjonalnie i przystępnie.
  • Pełny adres kontaktowy, w tym kod pocztowy.
  • Numer telefonu, który działa.

  • Numer NIP i KRS.

Skąd wiesz, że masz do czynienia z dobrym pożyczkodawcą?

Zadaj sobie pytanie o to, czy informacje o kliencie są jasno przedstawione? Czy wszystkie informacje są łatwo dostępne bez konieczności ich wyszukiwania w całej witrynie? Dobrym sygnałem jest to, że pozwalają zobaczyć wszystkie warunki pożyczki (odsetki, opłaty itp.) i to przed wypełnieniem formularza i zidentyfikowaniem się. To pokazuje, że firma nie próbuje „złapać” klientów na siłę. Daje to klientowi możliwość przeglądania, oceny i samodzielnego decydowania. Tylko jeśli klient zdecyduje się przejść do przodu, wypełnia formularz i kontynuuje proces.

Nie wstydź się zadzwonić do firmy i porozmawiać z personelem serwisowym po drugiej stronie. Zobacz ich poziom uprzejmości, profesjonalizmu, cierpliwości i troski o potrzeby klienta. Czy są gotowi wyjaśnić, jak to działa i tak dalej? Czasami nie ma nic lepszego niż rozmowa z prawdziwymi ludźmi - nawet w dzisiejszym cyfrowym świecie.